Cardiologische Liga brengt lanceert campagne 'Please Stand up & Move'

De Cardiologische Liga daagt in haar nieuwe campagne 'Please Stand up & Move' de Belg uit om elke dag 30 minuten te bewegen, "zeker ook nu, nu ze veel meer thuis werken", laat de liga vandaag weten. 128 bedrijven en 41.188 medewerkers hebben zich al geëngageerd om mee te doen.

3,5 miljoen Belgen doen niet aan voldoende lichaamsbeweging, zegt de Cardiologische Liga. Onder lichaamsbeweging verstaat die niet alleen sport, maar ook zaken als huishoudelijke taken, een boodschap te doen of een spelletje te spelen met de kinderen.

Een Belgische volwassene zit gemiddeld 6.39 uur per dag stil, voor 22,2 procent is dat zelfs meer dan 8 uur per dag. Daarnaast staat België op de zesde plaats als Europees land met de hoogste gemiddelde zittijd.

Volgens de liga is 150 minuten gematigde lichaamsbeweging per week, of 30 minuten per dag, voldoende voor een volwassene om gezond te zijn. Ze stelde daarom voor de nieuwe campagne verschillende uitdagingen en oefeningen op.

De campagne is gericht op bedrijven, omdat de werkplek de plaats is waar we het meest achter onze bureaus zitten. Zo maant de liga onder meer aan om eens wat vaker de trap te nemen in plaats van de lift, staand te bellen en eens vaker naar buiten te gaan voor wat frisse lucht.

"Met deze eenvoudige oefeningen, zet u uw lichaam in beweging en dat zorgt ervoor dat u uw hart gezond houdt. Het doel is om deze uitdagingen te verzamelen en ze dagelijks, het hele jaar door, toe te passen. Let's go, 'Please Stand up & Move!'"

Meer info op: https://www.liguecardioliga.be/pleasestandup-2020_nl/

U wil op dit artikel reageren ?

Toegang tot alle functionaliteiten is gereserveerd voor professionele zorgverleners.

Indien u een professionele zorgverlener bent, dient u zich aan te melden of u gratis te registreren om volledige toegang te krijgen tot deze inhoud.
Bent u journalist of wenst u ons te informeren, schrijf ons dan op redactie@rmnet.be.